Nieuwe website?
Behoud je huidige bezoekers!
De overgang van je oude naar een nieuwe website kan voor problemen zorgen wat betreft het behoud van je huidige bezoekersaantal.
In veel gevallen verandert de indeling omdat nieuwe pagina's worden geschreven en oude komen te vervallen. Gevolg is dat de url (adres) van pagina's wijzigt of geheel komt te vervallen. Vervelend, want deze url's kunnen nog weken in de zoekresultaten van Google blijven staan als hier geen aandacht aan wordt besteed. Een klik op deze zoekresultaten zal een "Pagina niet gevonden" (404) melding veroorzaken waarna bezoekers afhaken en naar een andere website vertrekken.
Er kunnen zich echter nog meer problemen voordoen met links die verwijzen naar niet langer werkende url’s:
-
links in Facebook, Linkedin, Instagram etc.
-
links vanaf andere websites zoals startpagina’s, openingstijden.nl etc.
-
links in gedrukte media zoals brochures, flyers en productsheets
-
links in PDF bestanden
-
links verwerkt in QR-codes
De oplossing: het doorverwijzen (redirecten) van oude url's
Bij het vernieuwen van je website nemen wij desgewenst de oude onder de loep. We brengen de url's van je oude website in kaart en verwerken deze in een lijst. Met onze redirectmodule kun je vervolgens deze url’s eenvoudig doorverwijzen naar de url’s van je nieuwe website (redirecten). Een screenshot zie je hieronder: